جاذبه گردشگری چشم شیطان

۱۵

خرداد
۱۴۰۳

جاذبه گردشگری چشم شیطان کجاست؟

ارسال شده توسط: ارگ کنگ/ 26 ۰

جاذبه گردشگری چشم شیطانجاذبه گردشگری چشم شیطان کجاست؟

دریاچه آیکن در استان چینگ‌های به نام چشم شیطان، یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار معروف در چین است. افسانه‌های محلی درباره این دریاچه بسیار زیبا و عجیب و غریب وجود دارد. برخی معتقدند که این دریاچه محل زندگی یک اژدها است و برخی دیگر هم باور دارند که در زیر آب دریاچه یک شهر قدیمی و مفقود شده وجود دارد. این دریاچه از برف ذوب شده و آب‌های زیرزمینی تغذیه می‌شود و به همین دلیل دارای رنگ‌های زیبا و جذابی است. با این حال، به علت وجود گوگرد، آب این دریاچه برای مصارف شرب مناسب نیست و محدودیت‌هایی برای عوامل محلی و گردشگران اعمال شده است، اما همچنان جذابیت خود را حفظ کرده و مکانی دیدنی برای بازدیدکنندگان است.

چرا به این دریاچه چشم شیطان می‌گویند؟

با وجود شکل ظاهری و بوی ناخوشایند آب این دریاچه، افسانه‌های مختلفی درباره نام این مکان وجود دارد. برخی معتقدند که نام این دریاچه از دوران باستان بر گرفته شده است و به دلیل وجود سنگ‌های قرمزرنگ در اطراف آن به چشم شیطان معروف شده است. افسانه‌های دیگر معتقدند که درگذشته این دریاچه مکانی برای انجام آداب‌ورسوم مربوط به شیاطین و جن‌ها بوده است و از آنجایی که آب آن ناخوشایند بوده، به چشم شیطان نامیده شده است. با این حال، هر چه دلیل واقعی این نام باشد، این دریاچه همچنان جاذبه‌ی گردشگری برای علاقمندان به افسانه‌ها و داستان‌های ترسناک دارد.

راز دریاچه چشم شیطان چیست؟

دریاچه «چشم شیطان» یکی از رازهای جذاب و مرموز طبیعت است که هنوز هم برای محققان یک معماست. این دریاچه که در دل کوه‌های بلند و دورافتاده واقع شده است، با زیبایی طبیعی خود هر کسی را شگفت زده می‌کند، اما این زیبایی تلخی‌های خود را دارد. آب دریاچه به نظر آرام و زیبا می‌آید، اما واقعیت این است که این آب حاوی مقدار بسیار زیادی گوگرد است که به محیط طبیعی و حیات در آن زیان می‌رساند. این مقدار بالای گوگرد باعث فوران آب دریاچه و فرسایش سنگ‌های اطرافش می‌شود. به همین دلیل، این دریاچه به نام «چشم شیطان» شناخته شده است و هنوز رازهای بسیاری برای کشف باقی مانده است.

جاذبه گردشگری چشم شیطان

تاریخچه چشم شیطان

تاریخچه چشمه جوشان آیکن به ده‌ها سال پیش برمی‌گردد، زمانی که کاشفان اولین‌بار این منطقه را کشف کردند و شروع به مطالعه و تحقیق درباره آن کردند. اولین گزارش کتبی در مورد آیکن اسپرینگ توسط کاشف روسی، پرژوالسکی نوشته شد که در سفرش به Lop Nur این چشمه جالب را کشف کرده بود. این گزارش باعث شد که بیشتر افراد به سوی این منطقه جذب شوند تا بیشتر در مورد آن مطالعه کنند.

با بررسی و تحقیقات بیشتر، کاشفان متوجه شدند که حاشیه آیکن اسپرینگ خالی از گیاهان و حیوانات است، در حالی که در فاصله‌ای کمی از آن، زندگی جریان داشت و گله‌های گاو و گوسفند دیده می‌شدند. این تضاد عجیب و جذاب برای محققان و ماجراجویانی که به این منطقه سفر می‌کنند، همیشه موضوع دیدنی و مورد تحقیق بوده است.

جاذبه گردشگری چشم شیطان

جمع‌بندی…

دریاچه آیکِن یکی از جاذبه‌های طبیعی و منحصر به فرد چین است که به خاطر رنگ آب آن شهرت دارد. این دریاچه که به «چشم شیطان» معروف است، به دلیل وجود گوگرد در آبش، زمین‌های اطراف را به رنگ‌های قرمز تیره و زرد تبدیل کرده است. این رنگ‌ها در مجاورت آب آن به شکلی زیبا ترکیب شده‌اند که در نگاه از بالا، دریاچه به یک چشم شبیه به شکل مثلثی بزرگ با رنگ‌های متنوع شبیه می‌شود. این دریاچه با عمق ۶۴۷ متر شناخته می‌شود و بزرگ‌ترین چشمه آب گرم چینگ‌های است. آب این چشمه نه تنها بسیار گرم است؛ بلکه به دلیل وجود گوگرد، خاک قلیایی و ترکیب اسیدی، مشابه یک تابلو نقاشی زیبا به نظر می‌رسد.

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید